Achtung! Achtung!! Tysken kommer...

Idag har det varit rena kaoset på jobbet. Alla har sprungit omkring med "to-do-listor". Det har putsats, det har plockats, hål i hyllan har täckts över med något annat för att det vid första anblicken ska se bra ut... Imorgon kommer nämligen TYSKEN, eller rättare sagt högsta chefen för koncernen på besök inspektion!

Detta är det största som händer under året, eller två gånger om året. Så imorgon blir det nyputsade kängor och uppställning på tre-leds-linje och intensivpluggande av skoltyskan (kommer gå sådär med tanke på min febrila aktivitet under tyska-lektionerna, poker är väldigt krävande...) Och snäll som man är, eller ekonomisk, tackade jag ja till att börja tidigare imorgon. Kommer nog bli en hyffsad "to-do-lista" som möter en i dörren imorgon. Och ALLT ska vara klart på två timmar. Skoj värre.

Nu har ungarna varit hos mormor i två dar och jag och frun har nog tillbringat totalt 6 vakna timmar tillsammans, vilken lyx...

På tal om könsroller som jag tänkte till om lite tidigare. Idag har frun gjort stan och shoppat kläder till sig (tror jag, tittade inte så noga  - hennes modevisning varade under tiden detta skrevs och jag tror att jag prioriterade  min uppmärksamhet lite fel...) och till barnen.  Men vad jag vet är att det var två badrockar, en rosa med en blomma och en blå med en haj. Gissa vilken som var till vem...

Dags att krypa till sängen. 

Arbeit beginnt um acht Uhr!

Gute Nacht!!




 

Dina Tankar
Postat av: Cissi (kusinen i stockholm)

Hej hej...

Så himla kul att läsa här på din blogg..

Du e ju jätte snittsig på att komponera ihop de här ju!!



Kul..skriv mer så att vi har lite att förundras å skratta åt..



Kraam Cissi

2009-07-16 @ 19:09:52

Ge Dina Tankar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0