Hjälp, mitt barn pratar!!

2003 hämtade vi ut årets modell av barn. Lite kladdig och skrynklig, men den kom trots allt direkt från fabriken. Nu fem år senare inser jag att vi fått en version som pratar OAVBRUTET. Och inte vet han någonting heller, utan frågar konstant olika saker. Speciellt inträffar denna akuta okunskap i bilen ( helst under en bra låt eller något annat intressant som diskuteras på radion ). Ser inte ungen att jag lyssnar på radion? - Pappa vad är huvudled? Skit i det, du kommer ändå aldrig få köra min bil!

Jag menar, det kommer att ta tio år innan han överhuvudtaget kommer sätta sig i  en bil för att förflytta den framåt... Och nu ska han börja plugga trafikskyltar... Hela tiden varför VARFÖR VARFÖR? Och inte är 2006 års modell bättre. Samma sak där, och gärna samtidigt som man ska borsta tänderna ( som om det inte vore nog med att brottas med tungan ).

Kan man inte få en modell med mute-funktion? Finns den modellen överhuvudtaget? Borde inte det premieras av myndigheterna nu när miljön har blivit så viktig... Går det i så fall att i efterhand upgradera till en version 2.0. Automatisk volymsänknig och programerbar sovmorgon.


Ytterligare en dag har snart nått sitt slut, och det utan att Glocalnet gjort sig hörda. Har långt gångna planer på att byta till Telia ( eftersom att vi NIX:at så har vi inte fått något bra erbjudande från dem. Var är alla telefonförsäljare när man behöver dem?? ) NU ska jag bara övertyga frugan att välja till Canal +. Känns nästan svårare än att få tyst på en femåring...


Ännu ett bevis på de små odjurens oförskämdhet fick jag uppleva idag när jag hämtade odågorna på dagis;

- Varför är du flintis?

Frågan kommer från sonens lekkamrat, samtidigt som han pekar på de i storlek ökande "vikarna" i pannan  Finns det ingen respekt för de äldre längre?!





Denna oreda har dagligen mött en när man öppnat skåpet under diskbänken...



...men nu så ska det bli ordning...



...och reda!






Sonen fick låna kameran under en liten grillstund i somras...



och säga vad man vill, men han kan fånga ögonblicket. Pappa helt ovetandes om dokumenterigen!!



Dina Tankar
Postat av: Sara

Alltid lika kul att läsa dina tankar.... Många saker som du skriver om är sådant man själv skulle vilja göra men som man inte gör el inte orkar el nästa gång ska de minsan få. Fortsätt på samma roliga linje som hittills.

2009-07-28 @ 22:50:27

Ge Dina Tankar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0