Pippi Långstrump låter inte mina barn sova!

30 Juni 2009

Familjen har nu packat sig ner till mors stuga utanför Kisa. Det vanliga velandet om vad man ska ta med och vad man ska lämna kvar. Är det så för alla att man ha en förmåga att "överpacka" så snart man ska iväg någonstans för att upptäcka att tandborsten och kameran är kvar hemma..? Mer än hälften utav det man packar ner i väskorna kommer aldrig att komma till användning. Det första som möter oss när vi gör ett kort stopp på vägen för att proviantera lite frukost och middag (pizza - snacka om fantasi!) är regntunga moln och när allt är inhandlat och vi tillslut anländer slutdestinationen säger sonen när hans fötter tar fast mark;


- Ha, här har det regnat!


PUST!


Inga tröjor, inga jackor och inget paraply. Retsamt nära hemmaplan, men ändå så långt borta.. Men nu har ju spåmännen på smhi utlovat vackert väder, nåde dem om de har fel. Det jag vet, är att hur som helst kommer vi att bli sjöblöta. Kommer kvicksilvret att leta sig uppåt de läskiga höjder (för svenska förhållanden) det nått tidigare dagar så blir det antingen utav svett eller regn. Vet inte vad jag skulle föredra, det beror helt på vid vilket tillfälle jag blir tillfrågad. Vad det än blir så kommer man säkert  att fälla syrliga kommentarer om det vilket fall.


Fick ett telefonsamtal mitt i packningen, ett möjligt arbetstillfälle kan ha öppnat sig. Vad, var och när får vi återkomma till när det är klart, men så mycket kan jag säga att det är ett semestervikariat på 20 timmar / vecka. under 6 veckor, tillsvidare.. Lite lagom med tanke på att jag fortfarande uppbringar lön från cooperationen. Så planen att ta ledigt på jobbsökarfronten i fem kommande veckor på grund av semestertider kan grusas till förmån för en deltidstjänst inom ett nationellt & internationellt utbrett företag.. Inte helt fel det heller, det kommer att bli snabba puckar OM det nu blir så att tjänsten tillfaller mig, men än en gång är jag hoppfull om utgången, det har ju gått galet tidigare men det bryr vi oss inte om. Telefonsamtal 11.30 och intervju på annan ort 12.30 medans frun lekte fredsmäklare/domare/tjatig mamma och logistiker (tack älskling!)


Nu sover kottarna (eller ligger förhoppningsvis kvar i varsin säng åtminstone). Mamma och pappa dricker te och härdar ut värmen. Ingen tv, fick man för att man packade med digitalboxen, överpacka? Nä inte jag! Finns faktiskt ett Yatzy med i packningen, och datorn, men inget bredband, eller mobiltäckning heller för den delen.


Den store kommer upp;


-Jag är kissnödig..


Den lilla kommer svansades efter;


-Jag me` kissnödig..


Eller hur!!


Det är lite utav ett lotteri att härbärgera en tvåring tillsammans med en femåring i en våningssäng på en ny plats med vetskapen om att imorgon ska vi träffa Pippi & Emil. Så snälla Pippi, om du låter mina barn vara ifred så ska jag köpa en glass imorn. (som om man ändå inte skulle gjort det, men det säger vi inte..)





Huvudattraktionerna inför ALV-besöket





Dina Tankar

Ge Dina Tankar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0