Ett galet projekt eller en utmärkt idé?

Då har man fallit för ytterligare en populistisk trend, jag ska försöka mig på att blogga. Frågan är bara om vad? Som namnet antyder så borde det väl handla om något som rör sig i mitt huvud.. Problemet är att det är så mycket som springer omkring där uppe att det kan bli svårt att sortera ut. Men kan andra så kan väl jag, eller hur?

Den mest frekventa tanken som studsar omkring för stunden (läs senaste två månaderna) är självklart försörjningsfrågan, eller om man vill,  ARBETE. Efter att nu snart lallat runt hemma i två månader börjar det att klia lite i kroppen, men det är nog det sociala behovet som gör sig mest påmint. Det räcker inte alltid med att få social samvaro inom hemmets fyra väggar, man behöver en andningspaus eller luftombyte oxå. Paradoxalt nog så för att orka med att vara en bra pappa och en god make så behöver man komma ifrån ibland..  Kliché eller inte, men så är det.

Arbetsfrågan var på väg att lösa sig för nån vecka sedan, för att sedan återgå till nolläge. Trist, jo, men det är bara att ta nya tag säger min jobcoach G. och jag får väl låtstas om att jag tror henne.. Visst, hon har ju rätt i det hon säger, det är den inställningen jag haft hela tiden, inget är klart förrens pappret är signerat, inte ens då har det ju visat sig...





Så nu är det dags att kliva upp ur poolen, klippa sig och skaffa sig ett jobb!


Oj vad allvarligt det blev, men som sagt, if it´s in the head - it´s in the blog. Jo jag vet, trams att blanda engelska och svenska, men det är konstigt, en del saker får mycket större genomslag på engelska, lite mer sting om man säger. Är svenska språket tråkigt eller är det jag som har dålig fantasi, kanske skadad från alla on-liners (nu kom det igen) i amerikanska program på dumburken. Vad vet jag, jag är nog inte ens så bra på det skrivna språket men en sak är säker  - det kommer mera!

Nu återstår bara att komma underfund med layoutfunktionen (nu blandades det rejält...) i bloggen så att den blir mer personlig, får väl höra med mina bloggande bekanta, anar jag en möjlighet till social samvaro, det kanske inte var så dumt det här med att börja blogga ändå. Ett galet projekt eller en utmärkt idé? Det återstår att se.

Dina Tankar
Postat av: Sara Pettersson

Väldigt rolig läsning, med många sanna ämnen. Håller med dig fullständigt om FÄSTINGAR och myggor!!!!!!!

2009-06-30 @ 12:43:30

Ge Dina Tankar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0