Pussar är inte kärlek.

Varför finns det myggor? Jo jag vet att fåglarna måste ha mat, men jag kan gå med på att fortsätta vinterutfodringen av mitt närområdes samtliga fåglar som är mindre än en skata, dessa jävlar har jag heller inte hittat någon bra sysselsättning för än. Och när jag ändå är inne på blodsugande små parasiter (nej inte telefonförsäljare), vad äter fästingar. Inte vad en fästing äter - det vet jag - utan vad i helsike finns det för idiot som skulle kalasa på en fästing? Om det nu skulle finnas någon blåvingad fästingsnappare flygandes därute och leta förgäves efter föda så kan jag gå med på att utfodra även denna stackare, även om den nu skulle visa sig vara större än en skata. Jag lovar - jag är en DJURVÄN, jag har bara svårt för att kalla dessa parasiter för djur, det gör det hela mycket enklare att hata dem! För två somrar sedan skaffade vi en kanin, vi kan kalla honom för Stampe, han heter nämligen det, eftersom att våran treåring tjatatade så förtvivlat (kan ju inte säga att vi själva ville ha en..), till saken, eller snarare sakerna - denna stackars kanin lyckades att på mindre än en vecka samla på sig ÖVER 200 fästingar! När man pratar med folk så är det knappt att de tror en, men de flesta krypen, inte folk jag tilltalat, har förvarats i en liten burk med ättikssprit (väldigt effektivt sätt att döda dem på), varför vet jag inte, men det har varit en bra övertalningsmetod. De mest inbitna hundägare som annars drar omkring på en fästingdammsugare i ett snöre tittar misstroget på en när man för ämnet på tal - och då har man burken..




Vapenvila infördes tillfälligt.

Vapenvila infördes tillfälligt.




Pappa drar sitt strå till stacken och underhåller sina barn...




...det är jättejobbigt...



...medans mamma jobbar och sliter i trädgården. Tack älskling!!




Telefonen ringde på eftermiddagen och sonens ögon lyste upp, kunde det vara någon av alla de kompisar han så förtvivlat försökt få tag på under förmiddagen för att leka? Nej det var en fästing  TELEFONFÖRSÄLJARE från Glocalnet. Visst vi har anmält vårt nummer till NIX och allt sådant men det finns ju en liten lucka i systemet, vi råkar vara kunder hos ovan nämda bolag. Vad personen i fråga ville sälja på oss som vi inte redan visste om att vi behövde var  tydligen ett mobilabbonemang, eller gärna flera, problemet är bara att vi de senaste två veckorna har besvarat samtal ca tio gånger från denna tröga sk säljare, på hur många olika sätt kan man säga nej?

Sa jag att min frus båda bröder livnär sig som telemarketingsäljare, den ena av dem driver tom. eget bolag.. helt ok killar för övrigt.

Det stora glädjeämnet för dagen var att kottarna fick med sig pappa ner i poolen (det var ju fatiskt 29 grader - svårt att skylla på kyla). Ett helt ok beslut från de små liven visade det sig, det var verkligen vad jag behövde! Eftersom att det är svårt att vara på en begränsad yta under en längre tid så timade faktiskt ungarna in en glasstund medans pappa låg kvar i poolen på luftmadrassen. DET var verkligen vad pappa behövde, tyst, stilla mediterande på en guppande luftmadrass - i FEM minuter! Timingen överensstämmer inte alltid med vad pappa tycker.. Men skönt var det!

Under middagen som bestod i grillat och färskpotatis kom samtalet in på sonens höstermin och uppgraderingen från Ekorre till Myra (dagis och fritids heter så - desto större barnen blir - ju mindre blir djuren, för att avsluta den kommunala omsorgen som en elefant..).Samtalet avhandlade både vem som kommer att flytta med och vilka som blir kvar. Inom avdelningen har de delat upp gruppen, efter de olika årskullarna, i olika namn; Sol- & Hjärt-gruppen. Lite konstiga teman kan man tycka när gruppen innan hette Delfingruppen (varför inte fortsäta på djurtemat när avdelningen heter just ekorren?). Men vi kom fram till att sonen (som tillhör Hjärt-gruppen) är den enda i familjen som kan ge KÄRLEK.

-Men vad är det här då? säger frun och ger dottern en puss på kinden.
-Är inte det här kärlek?

-Nej, det är en PUSS!

Så det så!

Dina Tankar

Ge Dina Tankar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0