Varför finns det bara 24 timmar på ett dygn?

Dagen har gått i smärtans tecken. Började med att inte sova något inatt (konstigt att det alltid är så när man INTE kan ta sovmorgon) för att hoppa över frukosten och kasta mig i bilen, det var dags för möte med min jobbcoach G. För att inte göra henne besviken (eller för att öka mina möjligheter med att få jobb..) så var jag ju tvungen att göra hemläxan. Det magiska ordet LÄXA får mig på något konstigt sätt att falla tillbaka till skoltiden då man tog en tidigare buss på morgonen för att sätta sig och plugga inför provet..  Som sagt det var hemläxa - med andra ord gjordes denna uppgift när ungarna gått och lagt sig och frugan demonstrerat SIN rätt till datorn (blev någon timme för mycket under dagen vid tangentbordet..) vid det här laget var klockan på tok för mycket i förhållande till mina fingrars välvilja att knacka runt på tangentbordet. Vem vann? Fingrarna såklart! Detta leder till att antalet timmar i sängen minskades markant. Min kära fru letade frenetiskt efter presumtiva arbetsgivare åt mig medans jag ägnade mig åt bloggandet (tack återigen älskling!) 

De senaste dagarnas ihärdiga slitande i trädgården (tre veckors gemensamm semester + vackert väder = många möjligheter att se sig om i trädgården = en massa jobb som måste göras nu när man ser eländet) har lett till en smårtfylld känsla i ryggen. Jag går numer omkring som en gammal GUBBE som nyss gjort på sig, det är inget kul!! Att sitta går an, en kortare stund, att gå eller stå still är som sagt lite obehagligare.

Imorn går färden till mors stuga utanför Kisa. Detta lilla röda hus kommer att utgöra bas för vårt vekliga mål - Astrid Lindgrens Värld! Om inte ryggen blivit bättre till dess så får jag väl hyra en skrinda och muta frun, med något som jag säkert ändå inte kan hålla, så hon får släpa runt på man OCH två barn som garanterat kommer att vilja gå åt var sitt håll (fast medvetna om att vi ändå kommer att hinna se HELA parken, men deras huvudattraktion skall självklart avklaras FÖRST). Det skulle bli en syn för gudarna, som om det skulle hända, jag kommer att gå omkring och vara lite extra gnällig för att senare på kvällen vara helt knäckt, jag har faktiskt ont i ryggen det är ju inte så att jag har fött barn eller något sådant trivialt!







På väg hem efter att ha ätit middag hos farmor och hämtat nyckeln till stugan.



Sonen bevisar sina skills i fotograferandets ädla konst efter det dagliga pooläventyret.
© O. Holgersson






Den lille poolterroristen




För att denna expedition över huvudtaget ska bli av måste nu hygienanrättningen nu besökas för en avtvagning för att senare gå och lägga sig och återigen bli svettig, VÄRMEN gott folk, värmen, inget annat - det klarar inte min rygg av.  Mer hinns inte med, varför har bara dygnet 24 timmar? Eller är det jag som disponerar dem fel??

Dina Tankar
Postat av: Anonym

Väldigt rolig läsning, många sanna ämnen som kommer upp. Håller fullständigt med om fästingarna!!!!!

2009-06-30 @ 12:36:10
Postat av: Linda

Hinns inte med..? Du har ju bildbevis i form av en film vad dina dagar består av... Eller iaf 49 sekunder av ett dygn. Men under den tiden hade du säkert hunnit dra upp några maskrosor ur gräsmattan, eller diskat en kaffemugg... Det är prioriteringar, Johan. Hahahaha

2009-07-02 @ 18:20:54
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Ge Dina Tankar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0